Sociologia tineretului

Obiectivul cursului este familiarizarea viitorilor preoți cu cele mai importante subiecte ale cercetării de cultură a tineretului cum ar fi: conflictul dintre generații, schimbări în durata tinereții și comportamentul consumatorilor, cultura festivalurilor și a timpului liber, schimbarea valorilor și devianța, căutarea identității, generații digitale, subculturi, activități pentru tineret în biserici. Obiectivul cursului în perspectivă este promovarea activităților de calitate pentru tineret la nivel pastoral și clerical.

Competențe

Competențe specifice

Cunoștințe, competențe și aptitudini – înțelegerea culturii tineretului –identificarea subculturilor și competența de a comunica cu aceste subculturi – aptitudini organizatorice – pastorația tinerilor.

Structura cursului

  1. Timpul liber, cultura festivalurilor

    Bibliografie:

    • Kovács Gábor: Önimádó fogyasztó vagy posztmodern törzstag
    • Bauer Béla, Szabó Andrea: Arctalan (?) nemzedék , 131-142 (12)
    • Dusa Ágnes Réka, Kovács Klára, Márkus Zsuzsanna, Nyüsti Szilvia: Egyetemi élethelyzetek. Ifjúságszociológiai tanulmányok II., 233-253 (21)
  2. Timp liber, mișcare, consum ca expresia identitatii

    Bibliografie:

    • Bauer Béla, Szabó Andrea: Arctalan (?) nemzedék , 159-183 (25)
    • Székely Levente: Magyar ifjúság 2012 - Tanulmánykötet, 211-228 (18)
    • Székely Levente: Magyar ifjúság 2012 - Tanulmánykötet, 229-249 (21)
    • Bauer Béla, Szabó Andrea: Arctalan (?) nemzedék , 143-157 (15)
  3. Tineret și devianța, violența, consumul de droguri

    Bibliografie:

    • Dusa Ágnes Réka, Kovács Klára, Márkus Zsuzsanna, Nyüsti Szilvia: Egyetemi élethelyzetek. Ifjúságszociológiai tanulmányok II., 165-180 (16)
    • Bauer Béla, Szabó Andrea: Arctalan (?) nemzedék , 185-208 (24)
    • Bauer Béla, Szabó Andrea: Arctalan (?) nemzedék , 209-218 (10)
  4. E-cultura,consumul digital

    Bibliografie:

    • Philip Zimbardo, Nikita D. Coulombe: Nincs kapcsolat. Hová lettek a férfiak, 11-98 (88)
    • Szabó Andrea, Bauer Béla, Pillók Péter: Mozaik 2011. Magyar fiatalok a Kárpát-medencében , 275-288 (14)
    • Székely Levente: Magyar ifjúság 2012 - Tanulmánykötet, 250-282 (33)
    • Bauer Béla, Szabó Andrea: Arctalan (?) nemzedék , 263-292 (30)
  5. Tineret și identitatea națională

    Veres, Etnikai; Szabó – Örkény, Tizenévesek
    Juhász, Identitás (In: Ifjúsági korszakváltás)

    Bibliografie:

    • Gábor Kálmán, Jancsák Csaba: Ifjúsági korszakváltás. Ifjúság az új évezredben, 77-81 (5)
    • Kiss Tamás, Barna Gergő: Erdélyi Magyar Fiatalok 2013. Kutatásjelentés
    • Veress Valér: The minority identity and the idea of unity of the nation: the case of Hungarian minorities from Romania, Slovakia, Serbia, and Ukraine
  6. Schimbarea cerințelor religioase, tineretul societății de experiență

    Bibliografie:

    • Siba Balázs: Öröm és unalom a hittanórán. szempontok az élménytársadalom gyermekeinek katechéziséhez
    • Jean M. Twenge: iGeneráció - Akik közösségi médián és okostelefonon nevelkedtek, 192-246 (55)
    • Székely Levente: Magyar ifjúság 2012 - Tanulmánykötet, 316-330 (15)
  7. Schimbare religioasă și de identitate a tinerilor din Ardeal

    Bibliografie:

    • Bauer Béla, Szabó Andrea: Arctalan (?) nemzedék , 249-262 (14)
    • Szabó Andrea, Bauer Béla, Pillók Péter: Mozaik 2011. Magyar fiatalok a Kárpát-medencében , 199-246 (48)
    • Kiss Tamás, Barna Gergő: Erdélyi Magyar Fiatalok 2013. Kutatásjelentés
  8. Recapitulare

  9. Introducere. Prezentarea bibiliografiei

  10. Întrebările majore ale schimbului de generații

  11. Conflicte dintre generații și cooperare

  12. Caracteristicile generațiilor X, Y și Z

  13. Istoricul și activitățiile mișcărilor de tineret ale Bisericii Protestante din Ardeal

  14. Subculturi ale tinerilor

Distribuția fondului de timp

Număr de ore pe săptămână

  • 2 ore/săptămână (Curs: 1 | Seminar: 1 | Practică: 0)
  • 28 ore/semestru (Curs: 14 | Seminar: 14 | Practică: 0)

Studiu individual

  • Studiul după manual, suport de curs, bibliografie și notițe: 26 ore/semestru.
  • Documentare suplimentară în bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate și pe teren: 16 ore/semestru.
  • Pregătire seminarii, teme, referate, portofolii și eseuri: 16 ore/semestru.
  • Tutoriat: 3 ore/semestru.
  • Total ore de studiu individual: 61 ore/semestru.
  • Timpul total estimat: 89 ore/semestru.

Examinare

45% - Studenții vor lucra în grupuri mici, și vor prezenta o temă de interes.
55% - Examen scris pe baza tematicii și bibliografiei obligatorii.