Introducere în Vechiul Testament II

Biserica creștină îl consideră Vechiul Testament ca un stadiu important în formarea credinței revelate în Noul Testament, fără de care acesta din urmă nu poate fi dezlegată în toată adâncimea lui. Obiectivul acestui curs este de a introduce studentul în Vechiul Testament prin prezentarea sistematică, secțiune cu secțiune a conținutului cărților istorice și poetice. Cursul include și discuții despre formarea textului ebraic, precum și despre relevanța textelor din Vechiul Orient antic în studierea Bibliei.

Competențe

Competențe specifice

Prin acest curs studentul se familiarizează cu problemele de bază a formării Vechiului Testament și va dobândi o cunoaștere aprofundată a cărților istorice și poetice ale Bibliei Ebraice. Astfel el
  • va fi capabil să explice formarea canonului Vechiului Testament;
  • va fi educat pe un nivel mediu în bibliologie și istoria textuală a Vechiului Testament;
  • va fi capabil să reflecte critic asupra istoriografiei din Vechiului Testament;
  • va înțelege și devine capabil să explice conținutul cărților istorice și poetice;
  • va cunoaște importanța textelor extra biblice pentru studierea acestor cărți;
  • va învăța verbatim versuri biblice, selectate pe baza importanței acestora în teologia creștină.

Competențe generale

Cursul dezvoltă capacitatea generală
  • de a lucra la un proiect în echipă;
  • capacitatea de a scrie și de a prezenta eseuri scurte pe diferite tematici;
  • va recunoaște și aprecia pluriformitatea textelor și a ideilor în societatea antică și cea modernă.

Structura cursului

  1. Introducere în cărțile istorice

    Bibliografie:

    • Schultz, Samuel: Üzen az Ószövetség, 92-96 (5)
  2. Iosua cuceritorul și alocarea Țării Canaanului. Judecătorii și Rut. Criza morală a Israelului

    Bibliografie:

    • Schultz, Samuel: Üzen az Ószövetség, 97-118 (22)
    • Pecsuk Otto: Bibliaismereti kézikönyv, 98-105 (8) 106-112 (7) 113-117 (5)
  3. 1-2 Samuel. Samuel, Saul și David

    Bibliografie:

    • Schultz, Samuel: Üzen az Ószövetség, 119-130 (12)
    • Pecsuk Otto: Bibliaismereti kézikönyv, 118-132 (15)
  4. 1 Regi: Solomon și începutul sfârșitului

    Bibliografie:

    • Schultz, Samuel: Üzen az Ószövetség, 131-144 (14)
    • Pecsuk Otto: Bibliaismereti kézikönyv, 133-156 (24)
  5. 2 Regi: Mișcarea profetică și sfârșitul regatului din Samaria și Iuda

    Bibliografie:

    • Schultz, Samuel: Üzen az Ószövetség, 145-157 (13)
    • Pecsuk Otto: Bibliaismereti kézikönyv, 133-156 (24)
  6. 1-2 Chronici: O privire înainte și înapoi

    Bibliografie:

    • Pecsuk Otto: Bibliaismereti kézikönyv, 157-169 (13)
  7. Ezra, Neemiah și Estera: Era reconstruirii

    Bibliografie:

    • Schultz, Samuel: Üzen az Ószövetség, 264-288 (25)
    • Pecsuk Otto: Bibliaismereti kézikönyv, 172-190 (19) 191-204 (14)
  8. Introducere în cărțile poetice și literatura sapiențială din Israel

    Bibliografie:

    • Archer, Gleason L.: Az ószövetségi bevezetés vizsgálata, 517-522 (6)
  9. Cartea lui Iov și problema teodiceei

    Bibliografie:

    • Schultz, Samuel: Üzen az Ószövetség, 289-295 (7)
    • Pecsuk Otto: Bibliaismereti kézikönyv, 205-210 (6)
  10. Cartea Psalmilor (I)

    Bibliografie:

    • Schultz, Samuel: Üzen az Ószövetség, 295-297 (3)
    • Pecsuk Otto: Bibliaismereti kézikönyv, 211-226 (16)
  11. Cartea Psalmilor (II)

    Bibliografie:

    • Schultz, Samuel: Üzen az Ószövetség, 295-297 (3)
    • Pecsuk Otto: Bibliaismereti kézikönyv, 211-226 (16)
  12. Proverbele și tradiția sapiențială

    Bibliografie:

    • Schultz, Samuel: Üzen az Ószövetség, 297-301 (5)
    • Pecsuk Otto: Bibliaismereti kézikönyv, 227-232 (6)
  13. Qoheleth/Ecclesiastes și Cântarea cântărilor

    Bibliografie:

    • Schultz, Samuel: Üzen az Ószövetség, 301-337 (37)
    • Pecsuk Otto: Bibliaismereti kézikönyv, 233-238 (6) 239-242 (4)
  14. Recapitulare

Distribuția fondului de timp

Număr de ore pe săptămână

  • 2 ore/săptămână (Curs: 1 | Seminar: 1 | Practică: 0)
  • 28 ore/semestru (Curs: 14 | Seminar: 14 | Practică: 0)

Studiu individual

  • Studiul după manual, suport de curs, bibliografie și notițe: 60 ore/semestru.
  • Documentare suplimentară în bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate și pe teren: 28 ore/semestru.
  • Pregătire seminarii, teme, referate, portofolii și eseuri: 8 ore/semestru.
  • Tutoriat: 0 ore/semestru.
  • Total ore de studiu individual: 96 ore/semestru.
  • Timpul total estimat: 124 ore/semestru.

Examinare

Studentul trebuie să citească literatura aferentă temelor abordate în mod sistematic, participarea lui în discuții fiind un element care se va lua în calcul la nota finală obținută. Nota finală se compune din activitatea în cadrul cursurilor, înmânarea în timp a unor referate scurte și participarea cu succes la cele trei verificări scurte în formă de test scris pe parcursul cursurilor.