Catehetică unitariană I

Catehetica este o disciplină a teologiei practice care se ocupă de teoria și practica educației religioase- fie în școli, fie în cadrul parohiilor. Obiectivul cursului este de a învăța studenții arta educației, care prin prisma actului religios oferă un plus în a influența copiii în dezvoltarea lor spirituală. Studenții trebuie să însușească cunoștințe despre dezvoltarea sufletească a copiilor, precum și diferite metode prin care pot preda mesajul religios.

Competențe

Competențe specifice

Studenții vor cunoaște diferitele metode de predare, vor însuși cunoștințe de pedagogie contemporană, aptitudini de a deveni un model de viață pentru toți cei le vor fi discipoli în parohii și școli

Structura cursului

  1. Educația – definiția și atribuțiunile ei

    Bibliografie:

    • Csanád Béla: A keresztény nevelés általános alapjai, 9-20 (12)
    • Kovács István: Katekétika - egyetemi jegyzet, 1-3 (3)
    • Boross Géza: Bevezetés a valláspedagógiába, 23-30 (8)
    • Lukács László: Valláspedagógia, 11-25 (15)
  2. Istoria succintă a educației

    Bibliografie:

    • Kovács István: Katekétika - egyetemi jegyzet, 3-8 (6)
    • Lukács László: Valláspedagógia, 2-5 (4)
  3. Posibilitatea educației

    Bibliografie:

    • Csanád Béla: A keresztény nevelés általános alapjai, 25-33 (9)
    • Sávai János: Neveléselmélet- Bevezetés a pedagógiába, 30-32 (3)
  4. Scopul și principiile educației

    Bibliografie:

    • Csanád Béla: A keresztény nevelés általános alapjai, 75-77 (3)
    • Sávai János: Neveléselmélet- Bevezetés a pedagógiába, 109-114 (6)
  5. Metodele și uneltele educației

    Bibliografie:

    • Csanád Béla: A keresztény nevelés általános alapjai, 53-92 (40)
    • Boross Géza: Bevezetés a valláspedagógiába, 64-67 (4)
  6. Participanții la procesul de educație

    Bibliografie:

    • Boross Géza: Bevezetés a valláspedagógiába, 53-62 (10)
    • Lukács László: Valláspedagógia, 8-16 (9)
  7. Eduacatorul

    Bibliografie:

    • Buza Ilona: Gyakorlati katekétika, 5-9 (5)
    • Kovács István: Katekétika - egyetemi jegyzet, 12-18 (7)
    • Sávai János: Neveléselmélet- Bevezetés a pedagógiába, 66-76 (11)
    • Boross Géza: Bevezetés a valláspedagógiába, 53-63 (11)
  8. Copilul ca „obiect” al educației religioase

    Bibliografie:

    • Kovács István: Katekétika - egyetemi jegyzet, 19-27 (9)
    • Sávai János: Neveléselmélet- Bevezetés a pedagógiába, 91-108 (18)
    • Lukács László: Valláspedagógia, 10-13 (4)
    • Buza Ilona: Gyakorlati katekétika, 9-29 (21)
  9. Structurile educației

    Bibliografie:

    • Angyal Ferenc, Czimmer István László: Didactica minima, 12-42 (31)
    • Boross Géza: Bevezetés a valláspedagógiába, 67-70 (4)
  10. Lucrări preparative ale orei de religie

    Bibliografie:

    • Kovács István: Katekétika - egyetemi jegyzet, 27-32 (6)
    • Boross Géza: Bevezetés a valláspedagógiába, 76-79 (4)
  11. Structura unei ore de religie

    Bibliografie:

    • Boross Géza: Bevezetés a valláspedagógiába, 92-95 (4)
    • Kovács István: Katekétika - egyetemi jegyzet, 30-35 (6)
  12. Predarea materialului nou

    Bibliografie:

    • Angyal Ferenc, Czimmer István László: Didactica minima, 28-38 (11)
    • Boross Géza: Bevezetés a valláspedagógiába, 100-110 (11)
  13. Chestiuni metodologice

    Bibliografie:

    • Boross Géza: Bevezetés a valláspedagógiába, 117-125 (9)
    • Gyökössy Endre: Hogyan tartsunk gyermekbibliaórát?, 3-38 (36)
  14. Pregătirea pentru Confirmare

    Bibliografie:

    • Gellérd Imre: A konfirmációra való felkészítés előzetes feladatai, 51-68 (18)

Distribuția fondului de timp

Număr de ore pe săptămână

  • 2 ore/săptămână (Curs: 0 | Seminar: 0 | Practică: 2)
  • 28 ore/semestru (Curs: 0 | Seminar: 0 | Practică: 28)

Studiu individual

  • Studiul după manual, suport de curs, bibliografie și notițe: 16 ore/semestru.
  • Documentare suplimentară în bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate și pe teren: 12 ore/semestru.
  • Pregătire seminarii, teme, referate, portofolii și eseuri: 16 ore/semestru.
  • Tutoriat: 2 ore/semestru.
  • Total ore de studiu individual: 46 ore/semestru.
  • Timpul total estimat: 74 ore/semestru.

Examinare

Studenții vor da examen din materia predată și bibliografia aferentă cursului.