Lista de cursuri

Balogh Csaba · Cred 5 · Sem 1 · Őszi

Scopul general al cursului de teologia Vechiului Testament este acela de a încerca o sistematizare a conținutului teologic divers din Vechiul Testament și de a evidenția punctele majore de referință, care prin medierea iudaismului și creștinismului au devenot comori culturale ale omenirii în general. Cursul oferă o imagine de ansamblu despre reprezentăriile lumii divine din Vechiul Testament în contextul gândirii vechiului Orient Apropiat. Tematicile specifice abordate includ monoteismul, reprezentări ale divinității și limbajul mitologic.

Balogh Csaba · Cred 5 · Sem 2 · Tavaszi

Acest curs analizează tematicile principale ale Vechiului Testament, care joacă un rol deosebit atât în cadrul acestei colecții, cât și în iudaismul și creștinismul de mai târziu, care derivă din această tradiție. După o introducere în traseele teologice veterotestamentare majore, care au lăsat amprenta lor pe întreaga colecție (cum ar fi teologia deuteronomistică sau cea hieratică), cursul abordează tematici mai ample, ca teologia națională (alegerea lui Israel, relația dintre divinitate și popor, monarhismul divin) și teologia sacerdotală (noțiunile de sacralitate, puritate și impuritate, păcat, jertfă, ispășire, binecuvântare).

Balogh Csaba · Cred 3 · Sem 3 · Őszi

Acest curs analizează texte controversate ale Bibliei Ebraice pentru teologia iudeo-creștină din punctul de vedere al cititorului contemporan. Textele meționate au jucat deseori - nu numai în discursul contemporan, dar pe tot parcurusul istoriei hermeneuticii Vechiului Testament - un rol important în procesul de a contesta relevanța și normativitatea Vechiului Testament pentru gândirea creștină și modernă.

Kállay Dezső · Cred 5 · Sem 1 · Őszi

Acest curs prezintă teologia creștinilor iudaici și elenici din primul secol de după Chr. și introduce studentul în gândirea apostolului Pavel, care a jucat un rol extrem de important pentru întregul creștinism.

Kállay Dezső · Cred 5 · Sem 1 · Őszi

Acest curs prezintă teologia creștinilor iudaici și elenici din primul secol de după Chr. și introduce studentul în gândirea apostolului Pavel, care a jucat un rol extrem de important pentru întregul creștinism.

Czire Szabolcs · Cred 3 · Sem 1 · Őszi

În cadrul cursului de Hermeneutică biblică vom observa istoria hermeneuticii, oferind o atenție specială acelor constatări care încă au o relevanță în ziua de azi în procesul interpretării textului și în procesul de predică.

Kolumbán Vilmos József · Cred 3 · Sem 1 · Őszi

Istoria bisericii moderne prezintă istoria secolului al XX-lea a Bisericii Reformate din Transilvania. După epoca raţionalismului şi liberalismului teologic conducerea bisericii a conştientizat necesitatea întoarcerii la teologia reformată clasică. Printre evenimentele semnificative a acestei perioade se enumeră fondarea teologiei reformate din Cluj, iniţierea misiunii in cadrul bisericii, iniţierea activităţii Asociaţiei Femeilor Reformate şi activităţii tineretului.

Kovács Sándor · Cred 3 · Sem 4 · Tavaszi

Scopul subiectului: a suplini viitorii preoţi cu material auxiliar de catehetică şi de predică. Scopul seminariilor nu este cercetarea ştiinţifică a martirologiei protestante, ci aplicarea și folosirea rezultatelor în practica pastorală cotidiană.

Kovács Sándor · Cred 3 · Sem 4 · Tavaszi
MH20 · Paleografie

Însușirea unor noțiuni generale de paleografie.
Dezvoltarea capacității de descifrare și interpretare a izvoarelor păstrate în arhivele parochiale.
Fundamentarea capacității de a realiza conexiuni teologice, istorice, liturgice și istorice.

Pásztori-Kupán István · Cred 1 · Sem 2 · Tavaszi

Cursul are ca scop conștientizarea integrității în cercetarea academică, familiarizarea studenților cu conceptele și practicile relevante cercetării academice și deontologiei profesionale, și cunoașterea metodelor și interfețelor electronice care îi ajută în atingerea acestui scop.

Kiss Jenő · Cred 9 · Sem 3 · Őszi

Studentul practicant își formează o imagine cât mai complet posibilă despre structura propovăduirii parohiale. De aceea face cunoștință cu diferitele forme de propovăduire, recunoaște rolurile și dinamica specifică, pe care acestea le au, precum și relațiile dintre ele.

Kiss Jenő · Cred 8 · Sem 4 · Tavaszi

Practica liturgică și omiletică are ca scop ca studentul practicant să se familiarizeze cu structura propovăduirii parohiale/bisericești. De aceea se deprinde cu diferitele forme ale propovăduirii, recunoaște rolurile și dinamica specifică ale acestora, precum și relația dintre ele. El aplică conceptele omiletice și ermeneutice însușite, exersează și întărește competențele exegetice și omiletice, practică învățarea experiențială și implementează această formă de învățare în profesia lui.

Kiss Jenő · Cred 3 · Sem 1 · Őszi

Obiectivul seminarului este, ca studentul să înțeleagă fiecare element din prepararea slujbei religioase, să soluționeze sarcina atașată elementului respectiv aplicând cunoștințele teoretice omiletice, exegetice, ermeneutice și retorice, să înțeleagă și să-si însușească procedura pregătirii slujbei religioase; să reflecte asupra procesului de pregătire și asupra evaluării lucrării de seminar.

Kiss Jenő · Cred 3 · Sem 2 · Tavaszi

Seminarul avansat de omiletică oferă studenților posibilitatea de a exersa prepararea unei slujbe religioase și de a consolida cunoștințele și îndemânările omiletice, ermeneutice, comunicative și retorice. Activitatea în grup promovează contribuția individuală și interacțiunea dintre membrii grupului. Aportul individual recunoscut confirmă aptitudinea studentului, iar interacțiunea întărește spiritul de conlucrare.

Koppándi Botond Péter · Cred 3 · Sem 2 · Tavaszi

La acest seminar de Omiletică, studenții au șansa să cunoască învățăturile unor maeștrii ai predicii, în special al unora care sunt membrii mișcării Noua Omiletică. Această școală a Omileticii a încercat să reînnoiască predica protestantă din America de Nord începând din anii '70 și până astăzi. Mișcarea Noua Omiletică a propagat reînnoirea predicii tradiționale protestante.

Somfalvi Edit · Cred 5 · Sem 3 · Őszi

În timpul programului catehetic, propus de Institutul Teologic Protestant, teologul practicant are ca obiectiv descoperirea, înțelegerea și aplicarea tipurilor de educație bisericeasca, organizate și conduse de Biserica Reformată. (De la grădiniță la colegiu.) Ajunge la cunoașterea și folosirea planului școlar conform anului liturgic și Curiculului Național.

Somfalvi Edit · Cred 5 · Sem 4 · Tavaszi

În timpul programului catehetic, propus de Institutul Teologic Protestant, studentul practicant are ca obiectiv descoperirea, înțelegerea și aplicarea tipurilor de educație bisericeasca, organizate și conduse de Biserica Reformată. (De la grădiniță la colegiu.) Ajunge la cunoașterea și folosirea planului școlar conform anului liturgic și Curiculului Național.

Kiss Jenő · Cred 4 · Sem 1 · Őszi

Cursul are ca scop introducerea studenților în gândirea și teoria sistemică cât și în ceea contextuală. Ei își însușesc principiile de bază și limbajul acestor teorii precum și traducerea și transferarea lor într-o teorie a poimenicii. Prin aproprierea acestor cunoștințe vor fi capabili să aplice aceste teorii în situații relaționale dificile și să reflecte asupra ajutorării pastorale acordată familiilor și membrilor de familie.

Kiss Jenő · Cred 8 · Sem 2 · Tavaszi

Cursul are ca scop ca studentul să facă cunoștință prin intermediul cursurilor și a literaturii de specialitate cu aspectele profesionale și personale ale conversației pastorale. Într-un prim pas se expune teoria conversației pastorale.

Kiss Jenő · Cred 2 · Sem 3 · Őszi

Practica pastorală are ca obiectiv, ca studentul practicant să facă cunoștință cu practica și cu concepția pastorală a mentorului; să învețe inițierea relației pastorale și construirea încrederii, precum și susținerea relației și a încrederii; să exerseze pastorația preventivă; să aplice concepțiile poimenice deja însușite, să exerseze și întărească competențele pastorale profesionale și personale; să practice învățarea experiențială și să implementeze această formă de învățare în profesia

Pages