Prelegerile semestrului I determină locul omileticii în cadrul teologiei practice pentru a promova orientarea teologică al studentului. Apoi justifică teologic predica ca slujbă bisericească unică, care nu poate fi substituită cu nici o altă formă de comunicare cu scopul de a consolida convingerea studentului despre însemnătatea acestei slujbe. Apoi prezintă detaliat rolul pastorului și congregației în prepararea slujbei, mai ales a predicii.
Cursuri predate de Kiss Jenő
Cred 4 · Sem 7 · Őszi
|
Studentul practicant își formează o imagine cât mai complet posibilă despre structura propovăduirii parohiale. De aceea face cunoștință cu diferitele forme de propovăduire, recunoaște rolurile și dinamica specifică, pe care acestea le au, precum și relațiile dintre ele. |
Scopul cursului este de a familiariza studenții cu caracteristicile și practica exegezei omiletice. În acest scop, prelegerile se concentrează pe al treilea element al așa-numitului triunghi omiletic, textul biblic. |
Unul dintre obiectivele cursului este de a familiariza studenții cu perspectiva sistemică. Studenții vor învăța bazele teoretice, principiile de bază și concepte asociate. 1) observarea omului în sistemul său relațional 2) observarea funcționării sistemului familial 3) explorarea resurselor din cadrul sistemului familial |
Scoul acestui curs este fundamentarea teoretică al consilierii spirituale creștine, definirea locului și profilului disciplinei în cadrul teologiei practice, prezentarea curentelor principale din domeniul poimenicii, al psihologiei generale și cel al psihologiei religiei din secolele XX-XXI. |
Practica pastorală are ca obiectiv, ca studentul practicant să facă cunoștință cu practica și cu concepția pastorală a mentorului; să învețe inițierea relației pastorale și construirea încrederii, precum și susținerea relației și a încrederii; să exerseze pastorația preventivă; să aplice concepțiile poimenice deja însușite, să exerseze și întărească competențele pastorale profesionale și personale; să practice învățarea experiențială și să implementeze această formă de învățare în profesia |