Consilierea pastorală a familiei pe baza perspectivei contextuale

Obiectiv: Scopul cursului este de a introduce studenții în cadrul teoretic și practic al consilierii pastorale contextuale. În acest sens, studenții vor învăța principiile, teoriile și bazele practice ale acestei abordări. Vor fi capabili să plaseze perspectiva contextuală în cadrul mai larg al consilierii pastorale și să integreze aceste cunoștințe. De asemenea, vor învăța atitudinile și metodele specifice consilierii pastorale contextuale.

Competențe

Competențe specifice

Competența pastorală rezultată din abordarea contextuală include următoarele elemente: 1. Cunoștințe: Studentul cunoaste fundamentele teologice, filosofice și psihologice ale perspectivei contextuale și înțelege relațiile dintre acestea. 2. Abilități: a) Pe baza cunoștințelor dobândite, studentul dezvoltă un ideal fundamentat despre funcționarea umană în relațiile interpersonale, care este în armonie cu intenția creatoare a lui Dumnezeu, și pe baza acestuia va fi capabil să formuleze obiective generale de consiliere pastorală. b) Este capabil să recunoască tulburările care apar în relațiile interpersonale și să identifice cauzele individuale și relaționale ale acestora (este capabil să determine problemele care afectează cel mai mult contextul). c) Este capabil să recunoască și să prezinte resursele existente în relații și în indivizi, precum și posibilitățile de vindecare. 3.4. Atitudine - Autonomie Studentul dezvoltă atitudinea de ajutor extern implicat, care sprijină procesele constructive în cadrul contextului: Este capabil să sprijine persoanele din contextul respectiv în mobilizarea resurselor personale și relaționale și să le îndrume către un dialog de natură etică.

Competențe generale

a) În general, studentul înțelege scopul vieții și posibilitățile omului ca creație a lui Dumnezeu. b) Este capabil să perceapă procesele de natură etică dintre oameni și să le evalueze din perspectiva dreptății și echității. Această abilitate se extinde și la procesele congregaționale și sociale. c) Este capabil să găsească modalități de a nu acționa în locul altora, ci de a spori simțul responsabilității acestora.

Distribuția fondului de timp

Număr de ore pe săptămână Curs Seminar Practică
2 ore/săptămână 2 0 0
28 ore/semestru 28 0 0
Studiu individual Ore/sem
Timpul total estimat 100
Studiul după manual, suport de curs, bibliografie și notițe 60
Documentare suplimentară în bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate și pe teren 10
Pregătire seminarii, teme, referate, portofolii și eseuri 0
Tutoriat 2
Total studiu individual 72

Examinare

Pe parcursul perioadei de studiu, studentul învață materialul pe părți, iar apoi își demonstrează cunoștințele dobândite prin examene parțiale.
Examenele parțiale încurajează învățarea continuă și facilitează dobândirea mai profundă a cunoștințelor, păstrarea lor pe termen lung și reamintirea mai ușoară.
În timpul perioadei de examene, studentul demonstrează în primul rând înțelegerea conexiunilor dintre diferitele părți ale materialului de studiu. Acest examen încurajează recunoașterea conexiunilor și conștientizarea unității materialului de studiu.

Bibliografie

Carte

Articol în revistă

Articol în carte

  • Kiss Jenő (2018): Kire néz a lelkigondozás, és mi a célja? In: Literáty Zoltán: Quoniam tecum est fons vitae in lumine tuo videbimus lumen . Károli Könyvek . Budapesta: Károli Gáspár Református Egyetem és a L'Harmattan Kiadó, pp. 29-41