Consilierea pastorală a familiei pe baza perspectivei contextuale
Obiectiv: Scopul cursului este de a introduce studenții în cadrul teoretic și practic al consilierii pastorale contextuale. În acest sens, studenții vor învăța principiile, teoriile și bazele practice ale acestei abordări. Vor fi capabili să plaseze perspectiva contextuală în cadrul mai larg al consilierii pastorale și să integreze aceste cunoștințe. De asemenea, vor învăța atitudinile și metodele specifice consilierii pastorale contextuale.
Competențe
Competențe specifice
Competența pastorală rezultată din abordarea contextuală include următoarele elemente: 1. Cunoștințe: Studentul cunoaste fundamentele teologice, filosofice și psihologice ale perspectivei contextuale și înțelege relațiile dintre acestea. 2. Abilități: a) Pe baza cunoștințelor dobândite, studentul dezvoltă un ideal fundamentat despre funcționarea umană în relațiile interpersonale, care este în armonie cu intenția creatoare a lui Dumnezeu, și pe baza acestuia va fi capabil să formuleze obiective generale de consiliere pastorală. b) Este capabil să recunoască tulburările care apar în relațiile interpersonale și să identifice cauzele individuale și relaționale ale acestora (este capabil să determine problemele care afectează cel mai mult contextul). c) Este capabil să recunoască și să prezinte resursele existente în relații și în indivizi, precum și posibilitățile de vindecare. 3.4. Atitudine - Autonomie Studentul dezvoltă atitudinea de ajutor extern implicat, care sprijină procesele constructive în cadrul contextului: Este capabil să sprijine persoanele din contextul respectiv în mobilizarea resurselor personale și relaționale și să le îndrume către un dialog de natură etică.Competențe generale
a) În general, studentul înțelege scopul vieții și posibilitățile omului ca creație a lui Dumnezeu. b) Este capabil să perceapă procesele de natură etică dintre oameni și să le evalueze din perspectiva dreptății și echității. Această abilitate se extinde și la procesele congregaționale și sociale. c) Este capabil să găsească modalități de a nu acționa în locul altora, ci de a spori simțul responsabilității acestora.Structura cursului
Distribuția fondului de timp
Număr de ore pe săptămână | Curs | Seminar | Practică | |
---|---|---|---|---|
2 ore/săptămână | 2 | 0 | 0 | |
28 ore/semestru | 28 | 0 | 0 |
Studiu individual | Ore/sem | |||
---|---|---|---|---|
Timpul total estimat | 100 | |||
Studiul după manual, suport de curs, bibliografie și notițe | 60 | |||
Documentare suplimentară în bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate și pe teren | 10 | |||
Pregătire seminarii, teme, referate, portofolii și eseuri | 0 | |||
Tutoriat | 2 | |||
Total studiu individual | 72 |
Examinare
Pe parcursul perioadei de studiu, studentul învață materialul pe părți, iar apoi își demonstrează cunoștințele dobândite prin examene parțiale.
Examenele parțiale încurajează învățarea continuă și facilitează dobândirea mai profundă a cunoștințelor, păstrarea lor pe termen lung și reamintirea mai ușoară.
În timpul perioadei de examene, studentul demonstrează în primul rând înțelegerea conexiunilor dintre diferitele părți ale materialului de studiu. Acest examen încurajează recunoașterea conexiunilor și conștientizarea unității materialului de studiu.
Bibliografie
Carte
- (2009): A harmadik - akivel nem számoltak 3.. Teológia Praxis . Cluj-Napoca: Exit, pp. 1-231
- (2022): Keresztyén dogmatika. Cluj-Napoca: Exit Kiadó, pp. 1-888
- (2010): Összetartozásban. Cluj-Napoca: Exit, pp. 1-359
- (1986): Between Give and Take. A Clinical Guide to Contextual Therapy. New York: Brunner / Mazel Publisher, pp. 1-432
- (2014): Lojalitás. Erő, mely gúzsba köt vagy felszabadít 19.. Teológia Praxis . Cluj-Napoca: Exit, pp. 1-180
Articol în revistă
- (2018): A kontextuális lelkigondozásról dióhéjban. In: Embertárs 14.1, pp. 3-9
- (2019): A csomópont-létezés és velejárói. In: Theológiai Szemle 62.4, pp. 229-234
- (2017): Megbékélés, exoneráció, megbocsátás. In: Theológiai Szemle 60.4, pp. 283-289
Articol în carte
- (2018): Kire néz a lelkigondozás, és mi a célja? In: Literáty Zoltán: Quoniam tecum est fons vitae in lumine tuo videbimus lumen . Károli Könyvek . Budapesta: Károli Gáspár Református Egyetem és a L'Harmattan Kiadó, pp. 29-41