Practica liturgică și omiletică I
Acest curs este conceput pentru a oferi studenților o înțelegere profundă și completă a structurii predicării parohiale. Studenții vor explora diversele forme de predicare, recunoscând rolurile și dinamica specifică a fiecăreia, precum și relațiile dintre ele. Prin aplicarea conceptelor omiletice și ermeneutice, studenții își vor întări abilitățile exegetice și omiletice, exersând învățarea experiențială și implementând această formă de învățare în practica lor profesională.
Obiectivele Cursului
- Studenții vor participa la slujbele religioase oficiate de mentorii lor, reflectând asupra acestora și discutând temele apărute cu mentorii desemnați.
- Studenții vor pregăti sistematic slujbele pe care le vor oficia, urmând conceptele omiletice și metodologiile însușite anterior. Vor rectifica pregătirea slujbelor religioase sub îndrumarea profesorilor de specialitate.
- Studenții vor reflecta asupra slujbelor oficiate, bazându-se pe propriile experiențe și pe feedback-ul primit de la enoriași și mentori. Vor reflecta în scris asupra prezentării slujbei de examen.
- Studenții vor documenta pregătirea slujbelor completând câmpurile activității parohiale pe site-ul Studium, încărcând textul fiecărei predici de duminică dimineață, textul unei predici ținute în cadrul celorlalte slujbe oficiate și pregătirea slujbei de examen sub forma unei lucrări de seminar. Documentele vor fi încărcate în format .doc sau .docx.
Competențe
Competențe specifice
- Studentul practicant își aprofundează și își consolidează abilitățile necesare pentru îndeplinirea misiunii de propovăduire a credinței într-un spirit irenic. Aceste abilități includ proiectarea și elaborarea unui discurs argumentat pe baza textelor sacre, precum și săvârșirea ritualurilor cultice.
- Studentul practicant își aprofundează și își consolidează abilitatea de a formula o strategie de optimizare a pregătirii profesionale continue prin actualizarea conținuturilor de învățare. În acest scop, studentul exersează reflecția critică și constructivă.
Competențe generale
- Studentul practicant își formează și întărește abilitatea de promovarea mesajelor relevante pentru o viață cu rost și o viață deplină, abilitatea de a folosi rituale pentru articularea evenimentelor vieții precum și abilitatea de auto-educație.
Structura cursului
Distribuția fondului de timp
Număr de ore pe săptămână | Curs | Seminar | Practică | |
---|---|---|---|---|
5 ore/săptămână | 0 | 2 | 3 | |
70 ore/semestru | 0 | 28 | 42 |
Studiu individual | Ore/sem | |||
---|---|---|---|---|
Timpul total estimat | 154 | |||
Studiul după manual, suport de curs, bibliografie și notițe | 0 | |||
Documentare suplimentară în bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate și pe teren | 30 | |||
Pregătire seminarii, teme, referate, portofolii și eseuri | 50 | |||
Tutoriat | 4 | |||
Total studiu individual | 84 |
Examinare
- Studentul practicant primește notă de merit pe baza pregătirii în scris (lucrare de seminar) și oficierii slujbei de examen (înregistrare video), pe baza reflexiilor scrise și pe baza eventualelor rectificări. Nota acordată însumează 75 de procente din nota finală.
- În determinarea notei se ia în considerare și pregătirea slujbelor oficiate de student de alte ocazii. Nota acordată însumează 25 de procente din nota finală.
- Condiția acordării acestei note este documentarea tuturor activităților și reflectarea asupra acestor activități pe site-ul Studium. Cel puțin 80% din pregătirile slujbelor oficiate trebuie să fie pregătiri actuale, adică realizate în timpul practicii, si proprii.
Bibliografie
Carte
- (2010): Hármasban Isten színe előtt. Az ige, az igehirdető és az igehallgató gyülekezet. Cluj-Napoca: Exit, pp. 146