Istoria dogmei II
sistematice şi istorice, care se ocupă de analiza dezvoltării gândirii teologice de-a lungul secolelor. Caracterul istoric îi este conferit de analiza cronologică a evoluţiei teologice, iar caracterul sistematic este garantat de către temele abordate. Materia de bază în semestrul II o constituie prezentarea disputelor teologice împrejurul consiliilor ecumenice din Efes şi Calcedon. Prin această metodă studentul nu se familiarizează cu aceste noţiuni doctrinale în mod izolat, ci se întâlneşte cu ele în mediul lor de evoluţie istorică, ceea ce face posibilă însuşirea mult mai profundă a temelor discutate.
Competențe
Competențe specifice
Candidatul se familiarizează cu procesul formării dogmelor, şi prin intermediul aceseia va fi capabil să interprete şi să evalueze dogmele bisericeşti în contextul lor istoric.Competențe generale
Prin viziunea istorică dobândită la cursuri, candidatul va fi capabil să-şi exprime în mod relevant esenţa mesajului Sfintei Scripturi.Structura cursului
Distribuția fondului de timp
Număr de ore pe săptămână | Curs | Seminar | Practică | |
---|---|---|---|---|
2 ore/săptămână | 1 | 1 | 0 | |
28 ore/semestru | 14 | 14 | 0 |
Studiu individual | Ore/sem | |||
---|---|---|---|---|
Timpul total estimat | 103 | |||
Studiul după manual, suport de curs, bibliografie și notițe | 50 | |||
Documentare suplimentară în bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate și pe teren | 15 | |||
Pregătire seminarii, teme, referate, portofolii și eseuri | 7 | |||
Tutoriat | 3 | |||
Total studiu individual | 75 |
Examinare
Examen oral pe baza celor cuprinse în bibliografia obligatorie şi cea recomandată.
Bibliografie
Carte
- (2010): Mindnyájan egybehangzóan tanítjuk. Az óegyház dogmatörténete. Cluj-Napoca: Napoca Star, pp. 231